فانتوم 4 پرو ورژن 2 از لحاظ شکل ظاهری و تمامی ویژگی های فنی مشابه فانتوم 4 پرو می باشد. لذا میتوانید برای مطالعه ویژگی ها و اطلاعات فنی کامل تر به فانتوم 4 پرو مراجعه نمایید. در ادامه به تمامی تفاوت ها و ویژگی هایی که در این مدل اضافه شده است اشاره خواهیم کرد اما قبل از آن ویژگی های موجود در این رهپات را نیز شرح خواهیم داد.

محتویات درون کیف : یک عدد ریموت کنترل ، شارژر و کابل شارژ، باتری ، جعبه حمل و نقل ، کارت حافظه میکرو USB 16 گیگ ، قفل دوربین ، ملخ ، کابل USB

ویژگی های مهم فانتوم 4 پرو ورژن 2 :

مدت زمان پرواز : بیش از 30 دقیقه

کیفیت فیلم برداری : 4K با 60 فریم در ثانیه

برد پروازی : 3.5 کیلومتر CE,  کیلومتر FCC 7

باتری : باتری لیتیومی 5870 میلی آمپر

مدت زمان شارژ : حدود 1 ساعت

وزن با باتری : معادل 1388 گرم

جنس رهپات : آلیاژ تیتانیوم در کنار آلیاژ منیزیم

سنسورها : حسگر مادون قرمز ، سیستم موقعیت یابی ماهواره ای دو بانده (GPS و GLONASS) ، دو عدد فاصله سنج اولتراسونیک دو بانده ، واحد های اندازه گیری داخلی (IMUs) ، سیستم حفظ ارتفاع از سطح مقطع ، سنسور تشخیص چهره ، CMOS یک اینچی

فانتوم 4 پرو V2 از یک سیستم انتقال تصاویر HD به نام OcuSync بهره می برد. جالب است بدانید این سیستم از تعویض باند فرکانس دوگانه به صورت خودکار پشتیبانی می کند و قابلیت اتصال از طریق ارتباط وایرلس به عینک های DJI Goggles در آن تعریف شده است که به معرفی این عینک سه بعدی در ادامه کاتالوگ می پردازیم. مانند رهپات های فانتوم 4 پرو و ادونس ، فانتوم 4 پرو ورژن 2 نیز به یک سنسور 1 اینچی با وضوح 20 مگاپیکسل مجهز شده است که میتواند ویدیو های 4K با نرخ فریم 60fps تهیه کند و امکان عکاسی متوالی با سرعت 14fps را در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر آن سیستم پرواز خودکار این رهپات با استفاده از سنسورهای بصری دوگانه در قسمت عقبی و همچنین سیستم حسگر مادون قرمز، موانع را در پنج جهت مختلف شناسایی می کند و قابلیت اجتناب از موانع را در چهار جهت به نمایش میگذارد. دوربین نصب شده روی رهپات فانتوم 4 پرو ورژن 2 مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفته است تا از یک سنسور CMOS یک اینچی با وضوح 20 مگاپیکسل بهره مند شود. در این دوربین یک لنز با طراحی سفارشی و متشکل از هشت عدد عدسی تنظیم شده. جالب است بدانید این دوربین در میان تمام دوربین های طراحی شده توسط شرکت DJI اولین مدلی است که از شاتر مکانیکی استفاده میکند تا لرزش های ناشی از شاتر های متحرک حین تصویر برداری از سوژه هایی در حال حرکت سریع و یا فیلم برداری در پرواز هایی با سرعت بالا حذف شود . داخل رهپات Phantom 4 pro v2 دو عدد قطب نما و دو عدد واحد اندازه گیری داخلی ( IMU ) گنجانده شده است. قطب نما ها و واحد های اندازه گیری،سنسورهای داخلی مهمی هستند که ثبات و ایمنی رهپات را در طول پرواز تضمین می کنند. مغز پردازنده ی این رهپات، IMU است به همین دلیل در فانتوم 4 پرو ورژن2 اطلاعات به دست آمده از هر دو جفت سنسور به طور مداوم مقایسه می شود تا عملکرد صحیح آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد. این بدان معناست که میزان هوشمندی این مدل به قدری بالاست که هیچ گونه خطایی برای آن مفهوم ندارد. جالب است بدانید داده های ارسال شده از سوی هر جفت سنسور طبق الگوریتم های پیشرفته آزمایش میشود و حتی کوچک ترین داده نادرست بدون اینکه تاثیری روی عملکرد پروازی رهپات داشته باشد از دور خارج میشود. رهپات فانتوم 4 پرو ورژن 2 به صورت های مختلفی پرواز می کند و از جمله ویژگی های پروازی آن میتوان به: Position، Sport و Atti در Position حالت های TapFly و ActiveTrack به همراه قابلیت شناسایی موانع و جهت یابی ماهواره ای (GPS) قابل استفاده هستند، اشاره کرد. در مود اسپرت، رهپات بسیار چالاک میشود و با حداکثر سرعت 72 کیلومتر بر ساعت میتواند حرکت کند. تکنولوژی کاملا جدیدی برای کنترل از طریق تعیین مسیر نقطه به نقطه برای فانتوم 4 ورژن 2 در نظر گرفته شده است که بهDraw ( کشیدن ) معروف است. در این حالت کافیست تا مسیر و یا الگوی دلخواهتان را ترسیم کنید و شاهد حرکت دستگاه در آن مسیر باشید .

اگر تا به حال تصویر برداری هوایی را تجربه کرده باشید، به خوبی میدانید که دنبال کردن سوژه های در حال حرکت با سرعت بالا واقعا چالش برانگیز است. به همین دلیل در فانتوم 4 ورژن2 الگوریتم های فوق پیشرفته شناسایی تصویر تعریف شده است تا این رهپات بتواند سوژه های مختلف را شناسایی و دنبال کند. لازم به ذکر است که سنسورها و پردازشگر های پیشرفته موجود در این دوربین باعث می شوند تمام برداشت ها با دقت و جزییات تصویری بالاتری ثبت شوند ، و اطلاعات تصویری مورد نیاز برای فعالیت های حرفه ای پس از تولید نیز در اختیار کاربران قرار گیرند.

نوشتهٔ بعدی
Mavic Mini2
نوشتهٔ پیشین
Phantom 4 pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با شرکت ارس نگاه آریا میتونی جایی که نیستی همه چیز رو ببینی و بدون بال پرواز کنی

برند های محصولات

جهت مشاوره و سوالات تخصصی خود از راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل فرمائید

مشاوره : 77926700-021

مشاوره : 09198258351

ایمیل : arasnegahariya@gmail.com