سمپاش T10 اولین رهپات سمپاش شرکت DJI می باشد که بر اساس پلتفرم کواد طراحی و ساخته شده است. استفاده از پلتفرم کواد به جای اوکتا را میتوان به افزایش کارایی و بهبود مصرف انرژی در مجموعه رانشی نیرو بالای تولیدی این شرکت شامل موتور، اسپید، ملخ نسبت داد که در مجموع منجر به کاهش وزن سازه رهپات نیز شده است. از سوی دیگر استفاده از چهار موتور به جای هشت موتور هزینه های عملیاتی و تعمیر و نگهداری رهپات را نیز کاهش می دهد.

محتویات درون کیف : ریموت کنترل همراه با مانیتور ، چهار جفت ملخ ، چهار عدد باتری ، شارژر ، کابل شارژ ، هاب شارژ

ویژگی های مهم آگراس T10 :

مدت زمان پرواز : با مخزن پر: 9 دقیقه، با مخزن خالی : 19 دقیقه

فیلم برداری : 1,280×720 مگاپیکسل ، 15-30 fps

برد پروازی : 5 کیلومتر انتقال تصویر

حجم مخزن : 10 کیلوگرم

باتری : 9500 میلی آمپر

مدت زمان شارژ : 7 دقیقه

وزن : در حالت آزاد و خالی 13 کیلوگرم

جنس رهپات : کربن ، علاوه بر سبک بودن بسیار مقاوم است

قابلیت ها : سنسور عدم برخورد با موانع ، RTK برای موقعیت سنجی ، ضد آب ، نگهداری شارژ ریموت کنترل مدام تا 4 ساعت ، سنسور تشخیص سطح محلول ، امکان کنترل چند رهپات با یک رادیو ، ارسال تصویر تا 5 کیلومتری ، پرواز در ارتفاع ثابت ، نورافکن دوربین برای استفاده در تاریکی و شب

نکته قابل توجه بحث پایداری پرواز رهپات مبتنی بر پلتفرم کواد در مقابل اوکتا، مخصوصا در وجود باد جانبی میباشد خصوصا شرایطی که با توجه به کاربری کشاورزی و پرواز بر فراز زمین های کشاورزی در دشت ها وزمین های باز غیر قابل اجتناب میباشد. در حالت کلی رهپاتهای اوکتا به دلیل داشتن تعداد موتور- محور بیشتر در مقابل کواد که دارای حداقل موتور- محور می باشند توانایی پرواز پایدارتری را دارند. سازه طراحی شده برای T10 همانطور که بحث شد مبتنی بر پلتفرم کواد می باشد و از قابلیت جمع شوندگی بازو که امروزه از الزامات این نوع رهپات ها محسوب می شود، بهرمند می باشد. نوع جمع شوندگی بازو ها متفاوت با سایر رهپاتهای سمپاشی قبلی این شرکت می باشد و مشابه جمع شوندگی بازو های رهپات های سری مویک است که در نوع خود جالب، کاربردی و همراه با افزایش استحکام سازه ای به نظر می رسد که بنابر ادعا این شرکت حجم این رهپات در حالت جمع شوندگی تا 70% کاهش می یابد که موجب تسهیل در حمل و نقل آن شده است. از دیگر نکات مهم در این رهپات که مشابه آن را در رهپات های قبلی این شرکت (T16 و T20) دیده بودیم نحوه ی قرار گیری خشابی باتری و مخزن در داخل بدنه رهپات است که باعث شده فرایند بارگذاری و تخلیه مخزن و باتری راحت تر انجام شود. پایه فرود و لندینگ رهپات نیز دوباره طراحی شده است و از نوع متعارف پایه های فرود قبلی متفاوت است که مشابه آن را در بعضی فریم های سم پاش چینی دیده بودیم که موجب پایداری بیشتر رهپات در فرآیند فرود و برخاست و همچنین کاهش وزن سازه آن شده است. محل قرارگیری مجموعه خلبان خودکار و سیستم ناوبری نیز در سمت جلو رهپات تعبیه شده است که آنتن های RTK در اطراف این بخش قرار می گیرند. به احتمال زیاد مجموعه الکترونیکی سیستم ناوبری شامل برد ها نیز مانند رهپات های سری مویک در این بخش قرار دارند و دیگر شاهد حالت ماژولار و استفاده از فلایت کنترل های N3 و A3 در آن نباشیم. آب بندی 3 لایه بدنه نیز باعث شده تا شستشوی بدنه رهپات بدون هیچ مشکلی انجام شود. شرکت DJI محصولات جدید سم پاش خود را به رادیو کنترل های جدید با مانیتور های 5.5 اینچی مجهز کرده است که شباهت بالایی به رادیو کنترل رهپات های سری مویک دارد. پیشرفت سنسور های مانع سنج در مدل های جدید کاملا چشمگیر می باشد و این رهپات ها به اصطلاح به رادار کروی مجهز است ، بدین معنی که اگر رهپات را در مرکز یک کره فرض کنیم تمام اجسام و موانع تا شعاع مشخصی شناسایی می کند و در صورت خطر برخورد با آن عکس العمل مناسب توسط سیستم خلبان خودکار قابل تعریف می باشد و استفاده از آن برای کاربر راحت تر شده است. طول عمر مفید باتری ها برای سم پاشی بیش از 650 هکتار کارایی دارد که سیکل شارژی بالا باتری ها تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های عملیاتی پهپاد برای کاربر دارد. باتری ها ضد آب و ضد ضربه طراحی شده اند. به کمک مجموعه شارژری که همراه پرنده عرضه می شود زمان شارژ باتری ها به عدد خارق العاده 7 دقیقه رسیده است. شارژر معرفی شده بر روی پرنده یک شارژر 3600 واتی می باشد که قابلیت شارژ دوگانه باتری ها را دارد. رهپات T10 با توجه به پلتفرم کواد دارای 4 نازل است که مجهز به دبی سنج الکترومغناطیسی برای تنظیم پاشش یکنواخت جریان میباشد. پمپ استفاده شده در کنار نازل ها پاشش، جریان با دبی یکنواخت 2.5 لیتر بر دقیقه را فراهم می کند. شدت جریان پاشش به کمک جریان هوای تخلیه شده از زیر موتورهای رهپات موجب شده عرض پاشش رهپات با وجود پلتفرم کواد به عدد 5 متر برسد.

نوشتهٔ بعدی
Agras T16
نوشتهٔ پیشین
MG 1S

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با شرکت ارس نگاه آریا میتونی جایی که نیستی همه چیز رو ببینی و بدون بال پرواز کنی

برند های محصولات

جهت مشاوره و سوالات تخصصی خود از راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل فرمائید

مشاوره : 77926700-021

مشاوره : 09198258351

ایمیل : arasnegahariya@gmail.com