امروزه رهپات های سمپاش در صنعت کشاورزی جای خود را به خوبی باز نموده اند و استفاده از رهپات ها در این حوزه با سرعت چشمگیری در حال گسترش است. محصولات پروازی کشاورزی Dji برای پاشش و اسپری سموم است، مدل پهپاد های 10 لیتری این شرکت یعنی سری MG1، بر اساس پلتفرم اوکتا طراحی شده است که مورد استفاده بسیاری از فعالان حوزه کشاورزی در جهان قرار گرفته است.

محتویات درون کیف : ریموت کنترل ، رادار حرفه ای پاشش ، مخزن، چهار عدد باتری ، شارژر و چهار عدد کابل شارژ

ویژگی های مهم آگراس MG 1P :

مدت زمان پرواز: با مخزن پر:10 دقیقه، با مخزن خالی :23 دقیقه

کیفیت فیلم برداری : 1280×960 پیسکل با 30 فریم در ثانیه

برد پروازی : 3 کیلومتر حجم مخزن : 10 کیلوگرم

باتری : 12000 میلی آمپر 12 سل لیتیومی

مدت زمان شارژ : 90 دقیقه

وزن : در حالت آزاد و خالی 13 کیلوگرم

جنس رهپات : بدنه و فریم تمام کربنی

قابلیت ها : ضدآب ، سنسور اجتناب از موانع ، قابلیت سمپاشی 5 تا 7 هکتار در ساعت ، توان کنترل همزمان پنج رهپات سمپاش ( رنج پرواز تا 3 کیلومتر) ، تشخیص فاصله از سطح زمین و رادار تشخیص مانع ، سمپاشی 4 تا 6 هکتار در 10 دقیقه ، GPS

MG 1P مجهز به سیستم کنترل پرواز و خلبان خودکار هوشمند است که میتواند بر روی مسیرهای قابل برنامه ریزی شده پرواز نموده و از طریق 4 نازل تعبیه شده در قسمت زیرین آن به پاشش منظم سم بپردازد. AGRAS MG1 یک نمونه رهپات سمپاش حرفه ای در جهان است که امروزه در نقاط مختلف دنیا و به طبع در ایران مورد استفاده قرار می گیرد و تا به این لحظه دارای دو مدل ارتقاء یافته به نام های Agras MG-1S و Agras MG-1P است. انتخاب و قرار دادن 8 موتور براشلس بسیار قوی باعث شده است ضمن پایداری و پرواز دقیق در آسمان در صورت از کار افتادن یک یا دو موتور، این رهپات بتواند به کمک موتورهای دیگر خود در آسمان پایدار بماند و به صورت ایمن فرود خود را انجام دهد. از قابلیت های این رهپات میتوان به : دارا بودن یک نمایشگر با روشنایی و شفافیت بسیار بالا و امکان کار و مشاهده تصاویر در نور مستقیم خورشید، امکان برنامه ریزی آسان و در عین حال بسیار دقیق برای مشخص کردن نقاط و مسیرهای پرواز جهت پاشش سم، امکان کنترل و تنظیم میزان و درصد پاشش سم از هر یک از نازل ها، ضد آب بودن و همچنین قابلیت شستشو بعد از انجام سمپاشی، طراحی بسیار دقیق (کارآیی و دوام بالا) به دلیل داشتن یک بدنه غیر قابل نفوذ و یک سیستم خنک کننده مرکزی، دارای سیستم سه گانه فیلترینگ برای جلوگیری از ورود و نفوذ گرد و غبار، دارای نازل های قابل تعویض (ماژولار) مقاوم در برابر سایش و قابل استفاده برای هزاران بار پاشش سم، دارای تونل باد ایجاد شده توسط موتورها که باعث می شود سموم سریع تر به سطح مزارع پاشش شود، قابلیت اسپری کود (اسپری مواد جامد) با تعویض نازل ها و قرار دادن نازل های مخصوص، سیستم هشدار اتمام باتری، سیستم هشدار اتمام مایع داخل تانکر، دوربین نصب شده در قسمت جلو به نام دوربین FPV برای مشاهده تصاویر و زاویه جلو، سنسور موانع سنج از قسمت جلو و پشت برای جلوگیری از برخورد با موانع، قابلیت پاشش سم 4000 تا 6000 متر مربع تنها در طول 10 دقیقه (40 تا 60 برابر سریع تر از حالت پاشش دستی) اشاره کرد. این رهپات سمپاش دارای بازوهای جمع و باز شونده است و به آسانی میتوان آن را جابجا نمود و دارای سیستم برگشت خودکار به خانه در هنگام قطع ارتباط رادیویی و اتمام شارژ باطری می باشد. شما میتوانید برای پرواز و سمپاشی با رهپات سه حالت را انتخاب کنید. انتخاب یکی از این حالت ها بستگی به نوع ماموریت شما دارد : حالت تمام خودکار، حالت دستی، حالت دستی پلاس این سمپاش مجهز به قابلیت TERRAIN FOLLOW است به این معنی که به کمک رادار ماکروویو و همچنین سیستم کنترل پرواز پیشرفته MG1 میتواند در هر لحظه سطح و زمین زیرین خود را اسکن نموده و همیشه موقعیت و ارتفاع خود را نسبت به سطح زیرین تنظیم نماید.

برای مثال اگر در طول سمپاشی، سطح زیرین مزارع، زمین و یا گیاهان کاهش یا افزایش داشته باشد، در نتیجه ارتفاع سمپاش نیز به صورت خودکار بالا و پایین (تنظیم) می شود. DJI MG-1P از یک تکنولوژی یا ناوبری D-RTK بهره می برد که با دقت اندازه گیری 1 سانتی متر میتواند مانور دقیقی بر روی موقعیت دلخواه شما داشته باشد. این تکنولوژی با مقاومتی که در برابر تداخل ولتاژ های قوی دارد میتواند موقعیت دقیق مزارع را برای کاربر بر روی ریموت کنترل ارسال کند. این سیستم موقعیت یاب متشکل از GPS پیشرفته به همراه ( GLONASS global) می باشد.

نوشتهٔ بعدی
MG 1S
نوشتهٔ پیشین
Matrice 600 Pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

با شرکت ارس نگاه آریا میتونی جایی که نیستی همه چیز رو ببینی و بدون بال پرواز کنی

برند های محصولات

جهت مشاوره و سوالات تخصصی خود از راه های ارتباطی زیر با ما تماس حاصل فرمائید

مشاوره : 77926700-021

مشاوره : 09198258351

ایمیل : arasnegahariya@gmail.com